Un MónTèxtil per descobrir - Activitats per a escoles (curs 16/17)

El CDMT vol ser un aliat dels docents en la tasca orientada de formar persones arrelades al seu entorn i amb un interès cultural que es vagi renovant al llarg de tota la vida. Així, utilitzem el patrimoni tèxtil per a motivar experiències positives d’aprenentatge en els alumnes que ens visiten, des de nens i nenes d’Educació Infantil fins a persones que es formen a Escoles d’adults.

La Pepa Draps és un personatge que acompanya els més petits en la descoberta de les matèries tèxtils, guia un treball plàstic col.lectiu del grup-classe i introdueix el joc del teixit, on nens i nenes esdevenen l’ordit i la trama d’un teixit gegant.

A les activitats Com ens hem vestit? treballem la història de la indumentària, presentant reproduccions que es poden emprovar i amb una feina individual on associen teixits i formes del vestit en diverses èpoques històriques. I el taller Va de colors! els introdueix en el món de la tintoreria tèxtil a partir d’una pràctica de tenyir cotó amb anilines dels colors primaris i secundaris.

Al taller Vestits de Museu s’experimenta com vestien les persones del Rococó (XVIII) i es compara amb aspectes de la nostra època: peces de vestir, complements, fibres, confecció, consum, etc… I a La producció dels teixits I, nens i nenes veuen tot el procés tèxtil manipulant fibres, investigant lligaments i coneixent propietats i usos de cada teixit.

Els alumnes més grans poden decorar un barret d’època a Guarneix un barret modernista, conèixer a fons el procés tèxtil a La producció dels teixits II, o descobrir les darreres novetats tecnològiques aplicades al sector tèxtil a Teixits de futur, teixits intel.ligents.

Activitats que oferim a escoles de cicles, disseny i moda o adults són la visita a reserves Secrets de Museu o El preu de la moda, una dinàmica que permet reflexionar sobre la industria tèxtil actual i el seu grau de sostenibilitat.

Podeu consultar aspectes més concrets del servei educatiu del CDMT i del programa “El CDMT a les aules” a la nostra web: www.cdmt.es o bé escrivint a auladidactica@cdmt.es.