Presentació del catàleg Jacquards artístichs, teixits singulars a les col·leccions catalanes

El proper divendres 20 d’abril es farà la presentació del catàleg Jacquards artístichs, teixits singulars a les col·leccions catalanes, a l’auditori del CERC situat al carrer Montalegre, 7 de Barcelona.

L’acte anirà a càrrec del diputat delegat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Josep Puigcorbé i del Dr. Francesc Fontbona. L’entrada és lliure per a qualsevol persona interessada.

La publicació és el resultat de la catalogació i estudi d’aquests teixits que han dut a terme Sílvia Carbonell Basté i Sílvia Saladrigas Cheng. Mostra un recull de teixits realitzats amb els sistema jacquard amb motius figuratius, sobretot retrats de personatges il·lustres, escenes històriques, religioses, commemoratives, reproduccions de quadres, etc…majoritàriament fets en seda i en colors blanc i negre.

Aquestes joies del tèxtil català, properes al gravat i a la fotografia, pertanyen a diversos museus catalans i a col·leccions particulars. Es tracta de peces úniques producte de la unió de la tecnologia i l’habilitat artística del dibuixant. Veieu aquí alguns d’aquests teixits artístichs.