Nova guia temàtica de la biblioteca sobre indumentària escènica

Actualment al CDMT es pot visitar l’exposició “Mag Lari, la màgia de la indumentària” dedicada a la indumentària d’espectacle que el famós Mag Lari ha lluït en els seus 25 anys de carrera dalt dels escenaris. S’exposen peces que emanen fantasia, rigor, sofisticació i màgia.

La indumentària escènica pren un paper primordial en l’escenografia d’un espectacle, permet recrear l’ambient o atmosfera desitjada gràcies als personatges i a la seva caracterització, ja sigui per a un espectacle teatral, musical, còmic, cinematogràfic, etc. En aquesta línia, el treball del dissenyador de vestuari és fonamental. Haurà d’endinsar-se en cada espectacle, entendre bé els seus personatges per proposar així uns figurins, després uns patrons, fer-ne la confecció i realitzar les emproves als actors i actrius sobre l’escenari per procedir als retocs.

Amb motiu d’aquesta exposició, la biblioteca del CDMT ha preparat un guia temàtica dedicada a la indumentària escènica amb recursos disponibles a la pròpia biblioteca i una selecció de recursos digitals.

Com a biblioteca especialitzada en tèxtil i indumentària compta amb una secció dedicada a la indumentària per a teatre, dansa, òpera i cinema, bibliografia recopilada en aquesta guia.

Com a recursos en línia es presenten els principals centres especialitzats en arts escèniques i audiovisuals que compten amb centres de documentació de gran interès i amb recursos sobre vestuari escènic. També es presenta una selecció de museus que conserven peces d’indumentària escènica o bé relacionades amb el món de l’espectacle. Finalment, es mostren recursos relacionats amb la formació en disseny d’indumentària escènica i els premis a millor vestuari atorgats en cinema.