Maria Bissacco, l'arte de fuselli

Maria Bissacco és avui en dia una de les dissenyadores que més treballen en la renovació de la punta artesana a Europa. Coneixedora de les tècniques de realització de peces d'alta costura es va iniciar en el món de la punta artesana l'any 1994 obtenin el títol de mestra puntaire a l'escola de Gorizia.

Maria Bissacco planteja cada treball com una peça única, fruit de la seva creació, fugint dels límits imposats per les tècniques tradicionals i els dissenys simètric. Amb cada treball experimenta amb diferents materials, que moltes vegades ningú s'hagues atrevit a imaginar, però que a partir del teball resultant ofereixen un visió innovadora i creativa de la punta artesana. Cada peça que realitza Maria Bissacco expliquen una història o són una reinterpretació d'elements artístics o històrics, com els seus treballs de joieria inspirats en les obres de la família Masriera.
En la seva trajectoria com a puntaire trobem distincions com el segon premi en el congrès OIDFA de 2004, la participació en la Fira Internacional de Puntes de Peniche on ha presentat durant diversos anys peces excel·lents o la seva col·laboració amb el Museu de Valtopina. L'any 2014 va fer donació de diverses peces al Museu d'Arenys de Mar, aquest any 2015 el Museu organitza una exposició dedicada al seu treball.