Xerrada de la dissenyadora de vestuari escènic Míriam Compte

Activitat per a adults
16 Setembre 2018
Conferències i presentacions

Aquesta és una xerrada oberta que s’inscriu en el marc de l’exposició “Mag Lari, la màgia de la indumentària”. Míriam Compte és una de les persones que ha treballat darrerament al costat d’en Josep Maria Lari en el disseny i l’elaboració del seu vestuari d’espectacle, el qual podeu veure exposat actualment al CDMT.

Míriam Compte va estudiar disseny de moda especialitzat en espectacles i comunicació social. Ha estat nominada en diverses ocasions als Premis Butaca, que va guanyar el 2005 per la seva feina a “L’oncle Vània” del Teatre Lliure i l’any 2015 va estar nominada als Premis Max per “Doña Rosita la Soltera,” obra amb la qual també va guanyar el Premi de la Crítica. Des de fa més de 10 anys imparteix classes de disseny de vestuari per a cinema, teatre i publicitat en diverses escoles de disseny de moda de Barcelona.

Avui, l’experta dissenyadora ens visita per explicar el disseny de vestuari per a l’escena; la col·laboració entre l’artista i el dissenyador per comunicar un munt de referències culturals i estètiques. Parlarà també sobre el disseny sensitiu, sobre l’enteniment de la situació psicològica del personatge i la seva evolució en el vestuari i com es fa arribar a l’espectador, com s’il·lumina i es posa a l’escenografia. Per últim, comentarà com es tracten el teixits i les textures perquè el conjunt del vestuari respongui cromàticament al desig de comunicar aquestes emocions.

L’entrada és lliure, places limitades a l’aforament de la sala. Més informació a: auladidactica@cdmt.cat o bé al telèfon 93 731 52 02.